Jak samemu zdiagnozować awarie sterownika turbiny

Jak samemu zdiagnozować awarie sterownika turbiny

płytka elektroniczka

Sterownik turbosprężarki ma za zadanie ustawiać zmienną geometrię

w celu ustawienia odpowiedniego kąta natarcia spalin

Pierwszym etapem w celu jednoznacznej oceny czy sterownik działa jest zwrócenie uwagi przy odpalonym silniku dodając gaz czy cięgno połączone z turbosprężarką porusza się – jeżeli się nie porusza możemy wstępnie stwierdzić że sterownik jest uszkodzony.

Kolejnym etapem jest zdemontowanie nastawnika i sprawdzenie czy dźwignia zmiennej geometrii swobodnie się porusza – jeżeli się nie porusza wówczas problem może być związany z nagarem jaki powstał na zmiennej geometrii blokując nastawnik i konieczne będzie zdemontowanie turbosprężarki w celu wyczyszczenia zmiennej geometrii lub regeneracji. Istnieje prawdopodobieństwo że usterka związana ze zmienną geometrią uszkodziła również nastawnik.

W przypadku kiedy zmienna geometria pracuje swobodnie nie ma konieczności demontażu turbosprężarki, wystarczy wysłać do nas sam nastawnik a my go naprawimy wymieniając wszystkie elementy na nowe oraz naprawiając elektronikę. Na końcu pozostaje odpowiednia kalibracja i odesłania do Państwa abyście mogli cieszyć się sprawnie działającym urządzeniem.

Kontakt : 693-789-100

Jak samemu zdiagnozować awarie sterownika turbiny

NASZA FIRMA ZAJMUJĘ SIĘ DIAGNOSTYKĄ, NAPRAWĄ, SPRZEDAŻĄ TURBOSPRĘŻAREK ORAZ CZĘŚCI DO WSZYSTKICH STEROWNIKÓW TURBOSPRĘŻAREK HELLA/GARRETT !

Poniżej przedstawimy możliwe objawy podczas usterki tego urządzenia.

Jeżeli w Państwa pojeździe pojawiły się poniższe objawy to jest duże prawdopodobieństwo uszkodzenia sterownika turbosprężarki :

  • praca pojazdu w trybie awaryjnym
  • pojawienie się kontroli świec żarowych
  • spadek mocy
  • szarpanie, dławienie się silnika
  • błąd kontroli doładowania
  • brak reakcji podczas wciskania pedału gazu

****często podczas uszkodzeń sterownika turbosprężarki kiedy pojawia się check engine pojazd przechodzi w tryb awaryjny i traci moc, po ponownym uruchomieniu usterka ustaje. Niestety to nie rozwiąże problemu, ponieważ usterka bardzo szybko powróci.

Sterowniki to bardzo deficytowy towar i nie ma możliwości zakupu samego nowego sterownika ewentualnie z całą turbosprężarką, wtedy koszt takiego urządzenia w komplecie to od kilku do kilkunastu tysięcy złotych w zależności od pojazdu !

Wówczas oferujemy naprawę/regenerację takiego urządzenia w atrakcyjnej cenie ! – wykorzystując nowe podzespoły tj. przekładnia slimakowa naszej produkcji (w skali 1:1 jak w oryginale -idealnie zwymiarowana, z tego samego materiału) oraz oryginalne silniki Johnson wraz z konektorem. Dodatkowo testujemy i naprawiamy część elektroniczną sterownika. Kolejnym wariantem naprawy jest rozszerzona regeneracja aluminiowej skrzyni sterownika w której uszkadza się zębatka w plastikowym detalu tzw. „półksiężycu” – natomiast nie w każdym przypadku uszkadza się ten element, a wtedy możemy liczyć na niższe koszty naprawy.

Nasza firma posiada specjalne testery którymi symulujemy pracę urządzenia dokładnie taką jak u Państwa w pojeździe co pozwala nam na dokładną weryfikację urządzenia przed przystąpieniem do naprawy oraz po naprawie. Po tak precyzyjnym teście możemy być pewni że naprawione urządzenie działa prawidłowo i w prawidłowym zakresie.

Zdarza się że posiadamy nowe oryginalne sterowniki na sprzedaż ! – informacja u sprzedającego

KONTAKT : 693-789-100

Jak samemu zdiagnozować awarie sterownika turbiny

Dla klientów zainteresowanych zakupem zestawów naprawczych, poniżej przedstawiamy oferowane produkty :

 

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Szybki kontakt!
+
Wyślij!
Call Now ButtonKliknij i zadzwoń
Translate »