Jak samemu zdiagnozować awarie sterownika turbiny
Sterownik turbosprężarki ma za zadanie ustawiać zmienną geometrię
w celu ustawienia odpowiedniego kąta natarcia spalin
Pierwszym etapem w celu jednoznacznej oceny czy sterownik działa jest zwrócenie uwagi przy odpalonym silniku dodając gaz czy cięgno połączone z turbosprężarką porusza się – jeżeli się nie porusza możemy wstępnie stwierdzić że sterownik jest uszkodzony.
Kolejnym etapem jest zdemontowanie nastawnika i sprawdzenie czy dźwignia zmiennej geometrii swobodnie się porusza – jeżeli się nie porusza wówczas problem może być związany z nagarem jaki powstał na zmiennej geometrii blokując nastawnik i konieczne będzie zdemontowanie turbosprężarki w celu wyczyszczenia zmiennej geometrii lub regeneracji. Istnieje prawdopodobieństwo że usterka związana ze zmienną geometrią uszkodziła również nastawnik.
W przypadku kiedy zmienna geometria pracuje swobodnie nie ma konieczności demontażu turbosprężarki, wystarczy wysłać do nas sam nastawnik a my go naprawimy wymieniając wszystkie elementy na nowe oraz naprawiając elektronikę. Na końcu pozostaje odpowiednia kalibracja i odesłania do Państwa abyście mogli cieszyć się sprawnie działającym urządzeniem.
Kontakt : 693-789-100
Jak samemu zdiagnozować awarie sterownika turbiny
NASZA FIRMA ZAJMUJĘ SIĘ DIAGNOSTYKĄ, NAPRAWĄ, SPRZEDAŻĄ TURBOSPRĘŻAREK ORAZ CZĘŚCI DO WSZYSTKICH STEROWNIKÓW TURBOSPRĘŻAREK HELLA/GARRETT !
Poniżej przedstawimy możliwe objawy podczas usterki tego urządzenia.
Jeżeli w Państwa pojeździe pojawiły się poniższe objawy to jest duże prawdopodobieństwo uszkodzenia sterownika turbosprężarki :
- praca pojazdu w trybie awaryjnym
- pojawienie się kontroli świec żarowych
- spadek mocy
- szarpanie, dławienie się silnika
- błąd kontroli doładowania
- brak reakcji podczas wciskania pedału gazu
****często podczas uszkodzeń sterownika turbosprężarki kiedy pojawia się check engine pojazd przechodzi w tryb awaryjny i traci moc, po ponownym uruchomieniu usterka ustaje. Niestety to nie rozwiąże problemu, ponieważ usterka bardzo szybko powróci.
Sterowniki to bardzo deficytowy towar i nie ma możliwości zakupu samego nowego sterownika ewentualnie z całą turbosprężarką, wtedy koszt takiego urządzenia w komplecie to od kilku do kilkunastu tysięcy złotych w zależności od pojazdu !
Wówczas oferujemy naprawę/regenerację takiego urządzenia w atrakcyjnej cenie ! – wykorzystując nowe podzespoły tj. przekładnia slimakowa naszej produkcji (w skali 1:1 jak w oryginale -idealnie zwymiarowana, z tego samego materiału) oraz oryginalne silniki Johnson wraz z konektorem. Dodatkowo testujemy i naprawiamy część elektroniczną sterownika. Kolejnym wariantem naprawy jest rozszerzona regeneracja aluminiowej skrzyni sterownika w której uszkadza się zębatka w plastikowym detalu tzw. „półksiężycu” – natomiast nie w każdym przypadku uszkadza się ten element, a wtedy możemy liczyć na niższe koszty naprawy.
Nasza firma posiada specjalne testery którymi symulujemy pracę urządzenia dokładnie taką jak u Państwa w pojeździe co pozwala nam na dokładną weryfikację urządzenia przed przystąpieniem do naprawy oraz po naprawie. Po tak precyzyjnym teście możemy być pewni że naprawione urządzenie działa prawidłowo i w prawidłowym zakresie.
Zdarza się że posiadamy nowe oryginalne sterowniki na sprzedaż ! – informacja u sprzedającego
KONTAKT : 693-789-100
Jak samemu zdiagnozować awarie sterownika turbiny
Dla klientów zainteresowanych zakupem zestawów naprawczych, poniżej przedstawiamy oferowane produkty :